Деца ће стећи знања о следецим појмовима: пешак, аутомобил, улица, делови улице (коловоз, тротоар), врсте улица (једносмерне, двосмерне, са једном или више коловозних трака), кретање по коловозу и кретање по тротоару, обилажење препрека на тротоару, кретање по путу без тротоара, избор места за прелазак преко улице, пешачки прелаз, семафор, различите врсте раскрсница, правилан прелазак улице у различитим условима (пешачки мостови, пешачки прелази са и без семафора, у раскрсницама или ван њих…) и све врсте сигнала у саобраћају, њихово значење и кретање у условима смањене видљивости као што су ноћ и магла.
Затим, фокусирање пажње биће на елементе саобраћаја који су битни са аспекта безбедности и игнорисање небитних, узимање у обзир, предвиђање и разматрање поступака других учесника у саобраћају и избор тренутка у којем ће дете ступити у акцију.
Златна правила безбедног понашања пешака су: обавезно стати на ивичњак пре него што се закорачи на коловоз, сачекати зелено светло на семафору за пешаке, гледати најмање три пута: лево, десно, па опет лево, показати намеру, изабрати најбезбеднији, а не најкраћи пут, јер безбедност је важнија од свих награда или казни и бити доследан у поштовању саобраћајних правила.
Обука обухвата следећа саобраћајна правила:
– Види и буди виђен
– Покажи намеру
– Изабери место за прелазак преко улице
– Обавезно стани на ивичњак пре него што закорачиш на улицу
– Прелазак улице на пешачком прелазу са семафором и без њега
– Прелазак улице у раскрсницама различитих врста
– Прелазак улице између два паркирана аутомобила
– Погледај најмање три пута: лево, десно, лево
– Провери, крени
– Уколико не можеш сам, потражи помоћ старије особе
– Излазак из аутомобила, аутобуса градског превоза и прелазак улице непосредно испред или иза њега.
Саобраћајни полигон за едукацију деце пројектован је тако да су лекције међусобно повезане и у континуитету.
Свако дете ће након завршене обуке добити едукативни материјал са основним правилима у саобраћају и диплому – тзв. „пешачку дозволу“.
Непрекидан и добро осмишљен рад на унапређењу саобраћајног образовања и васпитања деце треба да доводи до усвајања знања, формирања позитивних ставова код деце, увежбавања вештина (умећа) и, коначно, до безбедног понашања деце у саобраћају.