Град Панчево|grad@pancevo.rs

Представљање Града Панчева на 10. Сајму етно хране и пића

/Представљање Града Панчева на 10. Сајму етно хране и пића

Град Панчево се први пут представио на 10. Сајму етно хране и пића, у периоду од 25. до 28. новембра 2015. године на Београдском сајму, у хали 3.

Сајам етно хране и пића је специјализована манифестација на којој се представљају произвођачи специфичних производа, припреманих на традиционалан начин и по традиционалним рецептурама, од претежно органски гајених сировина и у ограниченим количинама. На овој елитној и највећој регионалној смотри традиционалних прехрамбених производа, више од 400 произвођача представило је две хиљаде различитих производа карактеристичних за ужа географска подручја. Покровитељи ове манифестације су Министарство пољопривреде и заштите животне средине Републике Србије и Град Београд, а суорганизатори су Привредна комора Србије и Привредна комора Београда.

Наступ Града Панчева подржали су ЈКП „Хигијена“ Панчево и Спортски савез Панчево кроз организацију превоза за суизлагаче на групном штанду Града, док су Туристичка организација Панчево и Клуб „Двориште“ Панчево допринели запаженом визуелном идентитету представљања Града.

Град Панчево је узео учешће на групном штанду, где су се представили мали произвођачи хране и пића са територије града Панчева:

  • Занатска радња „Јововача“ Качарево
  • Пољопривредно газдинство Ристић
  • Пољопривредно газдинство Ћојбашић
  • Пољопривредно газдинство Фишћаг
  • Пољопривредно газдинство Шмит
  • Пољопривредно газдинство Штивчевић
  • Удружење жена „Глогоњке“ Глогоњ
  • Удружење винара, виноградара и воћара„Грозд“ Јабука
  • Удружење жена „Доловке“ Долово
  • Удружење жена „Новосељанке“ („Boboacele“) Банатско Ново Село
  • Удружење жена „Омољчанке“ Омољица
  • Удружење виноградара и винара „Свети Трифун“ Долово
  • Актив жена „Соса“ Банатски Брестовац
  • Друштво пчелара – Подружница Панчево

Првог узлагачког дана на штанду Града организована је презентација пољопривредно-туристичких манифестација са дегустацијом, а наступ Града употпуњен је мини изложбом рукотворина удружења „Панонке“ из Панчева.

Одлуке о наградама донео је стручни жири који је радио у саставу Милан Простран, експерт, Бранислав Ракетић, Министарство пољопривреде и заштите животне средине, Драгомир Антонић, етнолог, новинар, Зоран Драгојевић, Завод за интелектуалну средину и Оливера Веселиновић, Организација потрошача. Диплому „Етно храна и пиће – робна марка из Србије” освојило је Удружење винара „Свети Трифун” из Долова у групи „Вина”, подгрупа „Бела вина”, за Бургундац бели.

У оквиру Етно сајма хране и пића, одржана је Велика изложба рукотворина и Велика ревија торти, колача и пецива у организацији часописа „Практика”, на којима су се представиле „Доловке”, „Новосељанке”, „Сосе”, „Омољчанке”, „Глогоњке” и чланице удружења „Боназ Шандор” из Иванова и „Илинден-Јабука” из Јабуке. Удружење „Илинден-Јабука” освојило је Grand prix за целокупан приказ радова, док је Удружење жена „Новосељанке” Банатско Ново Село освојило треће место у категорији „Домаће слано пециво“. Удружења жена из Долова које већ поседује Сајамски сертификат, ове године добило је другу награду „Златне руке” у категорији „Најбоље кисело тесто”, оцењено на основу квалитета штрудле, која је заштитини знак „Доловки”.

Слоган овогодишњег сајма “Утемељење робне марке етно производа”, јесте, пре свега, едукација произвођача у контексту брендирања традиционалних производа кроз унапређење производа и начина њиховог представљања и проналажење нових начина продаје и нових тржишта. Циљ је да се овај значајан део етно и културне баштине приближи и препоручи потенцијалним купцима – власницима трговинских радњи, ресторана, хотела, великих трговинских ланаца, њиховим набављачима, дистрибутерима, извозницима, професионалним гастрономима, посебно купцима из иностранства, да се ангажују инвеститори за производњу, амбалажу и пласман етно производа, едукују произвођачи из области стандардизације, упознавања тржишта са специфичним производима и промоције етно хране и пића и традиционалног начина припремања прехрамбених производа као дела културног идентитета народа.

 

2016-02-09T13:19:50+00:0001/12/2015|
Величина слова
Контраст