На основу члана 13.Правилника о условима и мерилима за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица давањем стамбених јединица у закуп на одређено време са могућношћу куповине, поступку и начину рада Комисије за избор корисника, број III-08-550-13/2017-1 од 5. децембра 2017. године и број III-08-550-13/2017-2 од 7. децембра 2017. године и број III-08-550-13/2017-4 од 26.фебруара 2018. године (у даљем тексту: Правилник), а у вези са Уговором о регулисању права и обавеза уговорних страна у вези са израдом техничке документације за изградњу стамбених објеката у Републици Србији за решавање стамбених потреба избеглица, у оквиру Регионалног стамбеног програма – Стамбени програм у Републици Србији, Потпројекат 7, број III-09-550-3/2018 од 26. јануара 2018. године (у даљем тексту: Уговор), закљученог између Комесаријата за избеглице и миграције (у даљем тексту: Комесаријат), Јединице за управљање пројектима у јавном сектору д.о.о. Београд (у даљем тексту: ЈУП) и града Панчева (у даљем тексту: Град), Комисија за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица давањем у закуп стамбених јединица са могућношћу куповине у оквиру Регионалног стамбеног програма, Потпројекат 7 Компонента 4 (у даљем тексту: Комисија за избор корисника), на четвртој седници одржаној дана 26. фебруара 2018. године, објављује

ЈАВНИ ПОЗИВ

за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица

давањем у закуп 36 стамбених јединица са могућношћу куповине

на територији Града

  1. Предмет јавног позива

Предмет јавног позива је пружање помоћи за решавање стамбених потреба избеглица доделом стамбених јединица у закуп на одређено време са могућношћу куповине, на територији Града.

Стамбене јединице додељују се у закуп на одређено време са могућношћу куповине према условима предиђеним Законом о избеглицама, а у циљу решавања стамбених потреба избеглица.

Лица која су поднела пријаву по Јавном позиву за избор корисника за 40 стамбених јединица у Панчеву, објављеном дана 7. децембра 2017. године, сматрају се лицима пријављеним и на овај јавни позив.

Комисија за избор корисника ће објавити Одлуку са јединственом листом реда првенства за подносиоце пријава на оба јавна позива, а за решавање стамбених потреба избеглица давањем у закуп 76 стамбених јединица са могућношћу куповине у Панчеву.

  1. Корисници

Помоћ за решавање стамбених потреба избеглица доделом стамбених јединица у закуп на одређено време са могућношћу куповине (у даљем тексту: Помоћ), може бити додељена избеглицама које су услед догађаја из периода од 1991. године до 1995. године стекле статус избеглице у Републици Србији, без обзира на њихов статус у време решавања стамбене потребе, a које су

1) смештене у колективним центрима или неком другом виду колективног смештаја, формалном или неформалном или угрожене избеглице у приватном смештају, и бивши носиоци станарског права,

2) без трајног решења у земљи порекла или Републици Србији

према критеријумима Регионалног стамбеног програма, а имајући у виду критеријуме угрожености утврђене од стране УНХЦР-а.

  1. Услови за избор корисника

Подносилац пријаве на Јавни позив за доделу помоћи за решавање стамбених потреба избеглица доделом 36 стамбених јединица у закуп на одређено време са могућношћу куповине, на територији Града (у даљем тексту: Подносилац пријаве) и чланови његовог породичног домаћинства треба, поред услова који су наведени у члану 2, да испуне и следеће услове:

  1. да имају избеглички статус и поднет захтев за пријем у држављанство Републике Србије или да им је престао статус избеглице и да су добили држављанство Републике Србије (наведени услов је обавезан за Подносиоца пријаве и за чланове његовог породичног домаћинства који су у статусу избеглице или су били у статусу избеглице);

  2. да имају пријављен боравак у последње две године на територији Града на којој се налази непокретност која се даје у закуп на одређено време са могућношћу куповине

  3. да немају у својини непокретност у држави порекла, другој држави или Републици Србији, а којом би могли да реше своје стамбене потребе;

  4. да не могу да користе непокретност у држави свог претходног пребивалишта или у другој држави;

  5. да од момента стицања избегличког статуса нису отуђили, поклонили или заменили непокретност у Републици Србији, држави порекла и/или у другој држави, а којом би могли да реше своје стамбене потребе;

  6. да немају приходе којима би могли да реше своје стамбене потребе;

  7. да нису корисници другог програма у процесу интеграције у Републици Србији или програма стамбеног збрињавања/обнове у процесу повратка у државу порекла, којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;

8. да су измирили обавезе по основу уговора о закупу стамбене једнице који су закључили са Градом или другим органом у име Града или Комесаријатом;

9. да нису на коначној листи реда првенства по неком од јавних позива Регионалног стамбеног програма, за трајно решавање стамбене потребе – Стамбени програм у Републици Србији.

IV. Мерила за избор корисника

Ред првенства за доделу помоћи утврђује се на основу броја бодова које Подносилац пријаве на јавни позив оствари, а према следећим мерилима:

1) Број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства – 10 бодова.

Максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи – 50 бодова.

2) Породично домаћинство чији је члан настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије: по настрадалом или несталом члану – 20 бодова.

3) Број малолетне деце у породичном домаћинству:

3.1) породично домаћинство до двоје малолетне деце – 10 бодова;

3.2) породично домаћинство са троје или више малолетне деце – 20 бодова;

4) Број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:

4.1) домаћинство са једним дететом – 10 бодова;

4.2) домаћинство са двоје деце – 20 бодова;

4.3) домаћинство са троје или више деце – 30 бодова.

5) Породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју: по породичном домаћинству – 20 бодова.

6) Стамбена ситуација подносиоца захтева и чланова његовог породичног домаћинства:

6.1) породично домаћинство смештено у колективном центру – 10 бодова;

6.2) породично домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско-санитарних услова – 20 бодова;

7) Материјални положај породичног домаћинства:

7.1) породично домаћинство са приходима већим или у висини од 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије, по члану – 10 бодова (по породичном домаћинству);

7.2) породично домаћинство са приходима испод 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије, по члану – 20 бодова (по породичном домаћинству);

Приликом бодовања пријава по тачки 7) овог става, приходи се обрачунавају по члану породичног домаћинства, а бодови додељују породичном домаћинству. Максимални број бодова који може бити додељен породичном домаћинству по овом основу је 20 бодова.

8) Смањење или губитак радне способности или телесно оштећење:

8.1) по основу смањења или губитка радне способности Подносиоца пријаве или чланова његовог породичног домаћинства:

– ако постоји делимична радна способност – 10 бодова;

– ако постоји потпуни губитак радне способности – 20 бодова.

8.2) по основу телесног оштећења Подносиоца пријаве или чланова његовог породичног домаћинства:

– за телесно оштећење 100% – 20 бодова;

– за телесно оштећење 90% – 15 бодова;

– за телесно оштећење 80% – 10 бодова.

Ако код истог лица постоји смањење или губитак радне способности и телесно оштећење, Комисија за избор корисника приликом бодовања узима у обзир оно мерило на основу кога то лице добија више бодова, и бодује се по члану породичног домаћинства.

9) Болести од већег социјално–медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберколоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и слично), у складу са прописима о здравственој заштити: Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства – 20 бодова (по члану домаћинства).

Ово мерило се примењује ако Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства нису бодовани по основу тачке 8) подтач. 1) и 2) овог става.

Уколико два или више Подносиоца пријаве на јавни позив имају исти број бодова, предност има Подносилац пријаве на јавни позив који:

  1. има већи број малолетне деце;

  2. има већи број чланова породичног домаћинства;

  3. има трудну жену у породичном домаћинству;

  4. дуже борави на подручју Града у оквиру које конкурише за Помоћ;

  5. има мање приходе по члану породичног домаћинства.

  1. Потребна документација

Пријава на јавни позив, која се подноси Граду, мора да садржи следеће доказе:

  1. Попуњен и потписан образац пријаве (образац пријаве може се преузети у Комесаријату, код поверника за избеглице у Граду и на интернет страници Комесаријата);

  2. Фотокопију избегличке легитимације/Решења о признавању, укидању или престанку избегличког статуса (обавезно за Подносиоца пријаве, као и за остале чланове породичног домаћинства који су били или су и даље у статусу избеглице);

  3. Фотокопију личне карте за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година (очитана лична карта уколико је у питању лична карта са чипом);

  4. Извод из матичне књиге рођених за децу млађу од 16 година;*

  5. Уверење Министарства унутрашњих послова о кретању пребивалишта/боравишта за Подносиоца пријаве и све чланове породичног домаћинства, не старије од 30 дана, са подацима на којој адреси и од ког датума је пријављено пребивалиште;*

  6. Уверење о држављанству или фотокопију решења о пријему у држављанство Републике Србије или копију поднетог захтева за пријем у држављанство за све чланове породичног домаћинства (не односи се на лица са личном картом);

  7. Уверење о имовном стању из Републичког геодетског завода за Подносиоца пријаве и чланове његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове његовог породичног домаћинства (Булевар Војводе Мишића бр. 39, Београд);*

  8. Уверење Одељења за локалну пореску администрацију Града о томе да ли су Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства, укључујући малолетне чланове породичног домаћинства, обвезници пореза на имовину физичких лица;*

  9. Изјаву оверену код надлежног орган да Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства немају у својини непокретност у Републици Србији којом могу да реше своје стамбено питање; да немају у својини непокретност у држави порекла или другој држави, а којом би могли да реше своје стамбено питање; да не могу да користе непокретност у држави свог претходног пребивалишта или другој држави; да од момента стицања избегличког статуса нису отуђили, поклонили или заменили непокретност у Републици Србији, држави порекла или у другој држави, а којом би могли да реше своје стамбене потребе; да нису корисници другог стамбеног програма у процесу интеграције у Републици Србији или програма стамбеног збрињавања/обнове у процесу повратка у државу порекла, којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;

Наводи из изјаве могу бити предмет провере од стране Комисије за избор корисника.

  1. Доказ о стамбеној ситуацији Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства:

за домаћинство смештено у колективном центру – потврда повереника;

за домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних

хигијенско-санитарних услова – изјава оверена код надлежног органа;

  1. Доказ о приходима:

  • Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање, за незапослене чланове породичног домаћинства који су регистровани код Националне службе за запошљавање; У случају незапосленог члана породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, изјава оверена код надлежног органа да је незапослен и нема примања;

  • Уверење о исплаћеној накнади из Националне службе за запошљавање;

  • Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на јавни позив – за запослене чланове породичног домаћинства или изјава оверена код надлежног органа да Подносилац пријаве, односно члан његовог породичног домаћинства остварује одређене повремене приходе;

  • Чек од пензије за месец који претходи месецу објављивања јавног позива (односи се и на пензију из Републике Србије и на пензију из земље порекла), односно потврда надлежне службе или у случају да Подносилац пријаве или члан његовог породићног домаћинства не остварује приходе од пензије – изјава оверена код надлежног органа да лице не остварује приходе на име пензије у Републици Србији, нити земљи порекла;

  1. За чланове породичног домаћинства узраста од 15 до 26 година – доказ о школовању, а уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању – доказе наведене у тачки 11) овог става (докази о приходима);

  2. Доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – Решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интерресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;

  3. Доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу – Решење о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;

  4. Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.) – лекарски налаз, не старији од годину дана;

  5. За једнородитељску породицу прилаже се:

  • потврда о смрти брачног друга;

  • решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;

  • извод из матичне књиге рођених деце без утврђеног очинства;

  • пресуда о разводу брака/доказ о поверавању малолетне деце/детета (уколико у пресуди о разводу брака није одлучено о поверавању детета или уколико се ради о ванбрачним партнерима чија је заједница престала да траје) , а уз оба доказа потребно је приложити изјаву Подносиоца пријаве оверену од стране надлежног органа да се Подносилац пријаве непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену, Подносилац пријаве није засновао брачну или ванбрачну заједницу;

  1. Потврду надлежног органа/организације за члана породичног домаћинства који је настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;

  2. Потврду надлежног органа да су измирене обавезе по основу уговора о закупу стамбне једнице.*

Докази из става 1. овог дела подносе се у фотокопији, с тим да Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве на јавни позив тражити оригинална документа на увид.

Поред доказа наведених у ставу 1. овог дела, Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве тражити и друге неопходне доказе ради утврђивања чињеница и околности потребних за доношење правилне и законите одлуке.

НАПОМЕНА: Доказе из става 1. тач. 4), 5), 7), 8) и 18) прибавља Комисија за избор корисника, у складу са чланом 103. став 1. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16) (у даљем тексту: ЗУП), по службеној дужности, и то: врши увид у евиденцију Комесаријата о томе да ли су Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства евидентирани као избеглице; прибавља извод из матичне књиге рођених за децу млађу од 16 година; прибавља уверење о имовном стању из Републичког геодетског завода за Подносиоца пријаве и чланове његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства; прибавља уверење Одељења за локалну пореску администрацију о томе да ли су Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства, обвезници пореза на имовину физичких лица; прибавља уверење МУП-а о кретању боравишта/пребивалишта за Подносиоца пријаве и све чланове породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства; прибавља потврду надлежног органа да су измирене обавезе по основу уговора о закупу стамбне једнице.

Доказе из става 1. овог дела, може прибавити и сама странка, уколико, у складу са чланом 103. став 3. ЗУП-а, изричито изјави да ће у циљу ефикаснијег и економичнијег разматрања поднете пријаве на јавни позив, наведене доказе прибавити сама.

Поред доказа наведених у ставу 1. овог дела, Комисија за избор корисника може по службеној дужности прибављати и друге доказе потребне за поступање по пријави на јавни позив, ради потпуног утврђивања чињеничног стања и доношење правилне и законите одлуке.

  1. Подношење пријава

Заинтересована лица подносе пријаве на јавни позив са потребним доказима Комисији за избор корисника Града, у року од 30 дана од дана јавног оглашавања.

Документација се доставља у писарницу Града или путем поште на адресу:

Град Панчево

Ул. Краља Петра Првог бр. 2-4

26000 Панчево

са напоменом „За јавни позив – РСП, Потпројекат број 7 – Компонента 4 – стамбене јединице”.

Рок за подношење пријаве са потребним доказима је од 26.02. 2018. године до 28. марта 2018. године.

По пријему пријава извршиће се разматрање и бодовање пристиглих пријава према условима и мерилима наведеним у Јавном позиву. Подносиоци пријава које испуњавају услове наведене у јавном позиву подлежу провери података о стању имовине у бази трајних решења Комесаријата и провери података о стању имовине код надлежних институција у Републици Србији и земљи порекла, по службеној дужности од стране Комисије за избор корисника и преко Комесаријата.

Ради додатне провере података о стању имовине Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства, Комисија за избор корисника по службеној дужности прибавља и уверење о имовном стању из Републичког геодетског завода за Подносиоца пријаве и чланове његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства, како би се утврдило да ли Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства поседују непокретност у Републици Србији.

Уколико се утврди да је Подносилац пријаве сам или заједно са члановима свог породичног домаћинства који су наведени у Пријави или неко од чланова домаћинства наведен у Пријави, отуђио непокретност, чиме је остварена укупна добит у вредности већој од 12000 евра, Комисија за избор корисника решењем одбија предметну Пријаву јер не испуњава услов из става 1. тачке 5. дела III. Услови за избор корисника овог јавног позива.

Уколико Подносилац пријаве или члан, односно чланови породичног домаћинства, премину до доношења Одлуке, исти неће бити разматрани нити бодовани. У случају да премине Подносилац пријаве, Комисија за избор корисника разматра остале чланове без обзира да ли имају или су имали статус избеглице. Уколико до доношења Одлуке Подносилац пријаве пријави новорођеног члана, односно чланове домаћинства Комисија за избор корисника исте разматра и бодује.

Приликом доношења Одлуке Комисија за избор корисника узима у обзир онај број чланова домаћинства који је Подносилац пријаве навео у Пријави, осим када су у питању преминули или новорођени чланови.

Уколико Подносилац пријаве до доношења Одлуке, достави доказе да су он или неко од чланова породичног домаћинства који су наведени у Пријави, након подношења Пријаве, оболели од болести од већег социо-медицинског значаја, Комисија за избор корисника наведено узима у обзир приликом разматрања и бодовања Пријава.

Након разматрања пријава и провере података у бази трајних решења Комесаријата за избеглице и миграције, као и верификације података о стању имовине са надлежним институцијама у Републици Србији и земљи порекла, Комисија за избор корисника доноси Одлуку о решавању стамбених потреба избеглица са листом корисника рангираних према реду првенства на основу испуњености услова и броја освојених бодова (у даљем тексту: Одлука).

Комисија за избор корисника, у средствима јавног информисања објављује обавештење да ће Одлука бити објављена на огласним таблама Града и месних заједница Града и на интернет презентацији Града и интернет презентацији Комесаријата www.kirs.gov.rs.

Одлука се доставља лицима на која се односи препорученом поштом.

На наведену Одлуку, лица на која се иста односи, могу уложити жалбу Градском већу, преко Комисије за избор корисника, у року од 15 (петнаест) дана од дана пријема Одлуке.

Након што одлуке по жалбама постану коначне, Комисија за избор корисника, у складу са бројем стамбених јединица за које су одобрена средства кроз Потпројекат, утврђује Коначну листу реда првенства и у средствима јавног информисања објављује обавештење да ће Коначна листа реда првенства бити истакнута на огласним таблама Града и месних заједница Града и на интернет презентацији Града и Комесаријата.

Град и лице са утврђене Коначне листе реда првенства, закључују уговор о закупу на одређено време од најмање 6 месеци, након чијег истека лице стиче право продужетка наведеног уговора о закупу или право куповине стамбене јединице, у складу са Законом о избеглицама.

Површина стамбених јединица која се даје изабраном кориснику у закуп са могућношћу куповине опредељује се према расположивој структури стамбених јединица, а у складу са чланом 19в Закона о избеглицама и то: за самца или два члана до 30 метара квадратних, а за сваког следећег члана породичног домаћинства још по 10 метара квадратних.